Pénzügyi osztály feladatai
2012. May 02 - 15:01
-
A költségvetési bevételekre vonatkozó számítások elvégzése, a kiadási igények felmérése,
-
az önkormányzat és intézményei éves költségvetési koncepciójának, költségvetési javaslatának és a végrehajtásról szóló beszámolók tervezetének összeállítása, a polgármesteri hivatal gazdálkodási körébe vont szakfeladatok és intézmények tekintetében,
-
az operatív pénzügyi gazdálkodás lebonyolítása,
-
megrendelések, kifizetések, utalások teljesítése, a bevételek és kiadások könyvelése, bizonylatolása, állóeszköz- anyag, fogyóeszköz (szerszám) és készletbeszerzés-gazdálkodás, leltározás, selejtezés, pénzforgalmi információ és pénzügyi adatszolgáltatások, házipénztár kezelése, bankszámla forgalom,
-
likviditás biztosítása,
-
az előírt számviteli és pénzügyi- gazdálkodási nyilvántartások vezetése, intézkedés a bevételi hátralék beszedésére, számlázási ügyintézés,
-
az előírt számviteli, pénzügyi és gazdasági szabályzatok elkészítése és aktualizálása,
-
a kifizetéseket terhelő levonások elszámolása és intézése,
-
a költségvetési gazdálkodással összefüggő számlakezelés, kötelezettségvállalás, érvényesítés, ellenjegyzés, szakmai teljesítésigazolás, teljességi ellenőrzés,
-
az intézmények pénzellátása, gazdálkodásuk figyelemmel kísérése, pénzmaradványaik felülvizsgálata,
-
a hivatali és az intézményi költségvetést érintő adóelszámolások elkészítése,
-
normatíva igénylés és elszámolás, jövedelempótló támogatás igénylése,
-
a költségvetés tervezése és végrehajtása körében szükséges döntések és intézkedések előkészítése, illetőleg megtétele,
-
kötelezettségvállalások nyilvántartása
-
a Magyar Államkincstárral való kapcsolattartás és annak adatszolgáltatás nyújtása.