A bemutatott iratok alapján a haláleset adatairól jegyzőkönyv készül, amely alapján anyakönyvi bejegyzés és anyakönyvi kivonat kerül kiállításra.
Az anyakönyvvezető a halálesetet azonnal anyakönyvezi.
A haláleset bejelentésére szolgáló jegyzőkönyvet kitöltés után a bejelentő személy aláírja, a jegyzőkönyveket az alapiratok között az anyakönyvi irattárban kell őrizni.
Az eljárás jogi alapja:
- az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló többször módosított 1982. évi 17. számú törvényerejű rendelet, valamint ennek végrehajtására kiadott 6/2003. (III. 7. ) BM. számú rendelet tartalmazza.
- az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény,
- a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról.1992. évi LVI. törvény
A hatáskörrel rendelkező hatóság neve:
Biatorbágy Város Anyakönyvvezetője
Illetékességi terület:
Biatorbágy Város Közigazgatási területe
Benyújtandó dokumentumok:
- halottvizsgálati bizonyítvány összes kitöltött példánya, hamvasztás esetén a szükséges engedéllyel ellátva,
- az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- családi állapot igazolására, házassági anyakönyvi kivonat, vagy az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata,
- személyazonosító igazolvány, lakcím igazolvány (érvényes útlevél, jogosítvány).
- a bejelentő személyi és lakcímigazolványa.
Eljárási illetékek:
Az eljárás illetékmentes.
Eljárás Megindítása:
Az eljárás személyesen vagy megbízott (temetkezési vállalkozó) útján indítható.
Ügyintézési határidő:
1 munkanap
Az irat benyújtására nyitva álló határidő:
A halálesetet követő első munkanap.