M1 bővítés – ideiglenes felhajtók és vészhelyzeti öblök segítik a forgalmat az építkezés ideje alatt. Az M1-es autópálya bővítése során gyorsítósávval támogatják a csomópontoknál történő felhajtást, ehhez ideiglenes felhajtókat alakítanak ki – írja a MKIF Zrt. közösségi oldala.
Az új, ideiglenes utak nem csupán megkönnyítik és meggyorsítják a felhajtást, hanem lehetővé teszik, hogy ott is feljussanak az M1-re az autósok, ahol a meglévő csomóponti ágak átépítését a hidak és felüljárók jelenlegi állapota akadályozná. Az M1 most kezdődő bővítése keretében összesen 72 meglévő alul- és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új, szélesebb pályához szükséges műszaki követelményeknek. A kiszélesített pálya jelenlegi formájában egyszerűen nem férne el ezek alatt.
Az első ütemben hat csomópontban – Concó, Tatabánya, Óbarok, Bicske, Herceghalom, valamint a Sasfészek-tó pihenőhelynél – építenek ki ideiglenes felhajtóágat.
Az építkezés során mintegy 6000 köbméter földet mozgatnak meg, és több mint 7000 négyzetméter aszfaltot terítenek le.
Az ideiglenes utak három aszfaltrétegben, összesen 23 centiméter vastagságban készülnek, hogy elbírják a bővítés ideje alatt rájuk nehezedő forgalmi terhelést. A kivitelezés során részben a korábban felmart aszfaltot is újrahasznosítják.
A bővítés előkészítéseként 2-3 kilométerenként vészhelyzeti leálló öblök is kialakításra kerülnek az autópálya mentén. Ezek célja, hogy műszaki vagy más probléma esetén a járművek gyorsan elhagyhassák a forgalmi sávokat, és a szalagkorláton kívül várhassák meg a segítséget.
A biztonság fokozása érdekében a bővítésben érintett mérnökségeken 0-24 órában készenlétben áll majd kamionmentő is, hogy műszaki hiba vagy baleset esetén a lehető legrövidebb idő alatt szabaddá tegyék a pályát.
Az MKIF Zrt. köszönetet mond a közlekedők türelméért.
Minden, ami most tudható az M1 bővítéséről: ITT
Fotó: MKIF Zrt.