Visszaállt az eredeti forgalmi rend az M1–M0 csomópont térségében, miután az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán elbontották a korábban bevezetett forgalomterelést – olvasható az MKIF közösségi oldalán.
A munkálatok lezárásával ismét két sávon haladhat a forgalom Győr felől az M0 irányába. A felújítás során az érintett szakaszon 140 centiméter mélységig visszabontották az átvezető ágat, új alap került kialakításra, valamint az úttest teljes szélességében két, a korábbinál vastagabb kötőréteget építettek be.
A projekt keretében korszerűsítették a vízelvezető rendszert, új szalagkorlátot telepítettek, valamint útszéljelző oszlopokat helyeztek ki. Az M1–M0 csomópont Magyarország egyik legforgalmasabb útszakasza. Bár az elmúlt években több alkalommal is kapott új burkolati rétegeket, a szakasz állapota ismét leromlott.
A felújítás célja az volt, hogy az M1 idei bővítése előtt stabil szerkezeti állapotba kerüljön a csomópont. A fúrásos mintavételek alapján már korábban is felmerült, hogy a mélyebb, szerkezeti rétegekkel is problémák lehetnek. A bontási munkák igazolták ezt: a szakasz, amely még 1994-ben épült, gyenge minőségű útalapra épült, sem teherbírása, sem vízelvezetése nem felelt meg a mai követelményeknek.
A Biatorbágy térségében található felhajtóág továbbra is zárva marad az M0 irányába vezető oldalon. Az MKIF Zrt. tájékoztatása szerint ennek átadása várhatóan 2025. július 21-én történik meg.
Amint arról beszámoltunk, ideiglenes felhajtók és vészhelyzeti öblök segítik a forgalmat az építkezés ideje alatt.
Fotó: MKIF Zrt.