Tartalmi bekezdések
Ezen az oldalon nyomon követhetők az M1-es autópálya bővítéssel kapcsolatos kezdeményezések, intézkedések.
2025.01.14 Képviselő-testületi tájékoztató
Az MKIF Zrt szakemberei, többek között vezető tervező, forgalomtechnikus beszámoltak a projekt indulásáról a Képviselő Testület számára. Első alkalom, ahol visszajelzéseket tudtunk adni, kéréseinket, illetve elvárásainkat megfogalmazni az itt lakók érdekeit képviselve.
2025.03.12 Tájékoztató fórum
Az MKIF szervezésében Kocsis József polgármester és Repcsik Dávid képviselő részt vettek az M1 bővítésben érintett települések vezetőinek szóló tájékoztató fórumon. Itt betekintést kaphattunk a projekt általános lebonyolításáról. Polgármester úr által feltett a biatorbágyi szakaszra vonatkozó kérdésekre érdemi választ nem kaptunk.
2025.06.10 Lakossági fórum
A kezdeményezésünkre az MKIF szakemberei lakossági fórumot tartottak az M1 bővítésről a Biatorbágyi Közösségi Házban. Lehetősége volt a lakosságnak közvetlenül a beruházótól és kivitelezőtől kérdezni, tájékozódni. A fórumról felvétel is készült mely megtekinthető a város oldalán.
https://www.biatorbagy.hu/hirek/lakossagi-forum-az-m1-es-autopalya-boviteserol (a link böngészőbe másolva tekintető meg)
https://www.biatorbagy.hu/hirek/lakossagi-forum-az-m1-es-autopalya-boviteserol (a link böngészőbe másolva tekintető meg)
2025.07.23 levelet küldtünk az MKIF vezérigazgatójának
Felhívtuk a figyelmet arra, hogy Biatorbágyot fokozottan érintik az autópálya építésével kapcsolatos forgalmi problémák, nehézségek. A várható forgalmi akadályok enyhítése érdekében az alábbi kéréseket fogalmaztuk meg:
- Ideiglenes felhajtó kialakítása
- Teherforgalom csökkentése az 1-es úton
- Közös a térséget érintő tervezési és ütemezési folyamatokban a helyi szempontok is hangsúlyosabban megjelenhetnének
Közvetve az MKIF felé feltett a Páty és Biatorbágy közötti úttal kapcsolatos kérdések és válaszok:
- Érdeklődnénk, hogy igazak-e az információk és lesz teljes lezárás idén? Ha lesz, akkor körülbelül mennyi ideig lehet majd erre számítani?
Igen, a 81106-os sz. utat (Pátyot Biatorbággyal összekötő út) az M1-es autópálya hídjának felújítása, szélesítése miatt teljes szélességben le kell zárnunk. A forgalmat 2 ütemben korlátozzuk, a jelenlegi tervek szerint 2025. október 20-tól kezdődően 6 hónapon át az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárjuk, majd ezt követően – várhatóan április végétől – 2026. végéig félpályás korlátozás mellett fognak folytatódni a munkálatok.
- Annyira kiszélesítik majd az alagutat, hogy a tervezett Páty - Biatorbágy kerékpárút érintett szakasza is elfér majd benne? Vagy annak külön alagútja lesz a jövőben?
Az alagút szélessége nem fog változni a beruházás során.
- Az útszakaszt a távolsági Volánbusz is használja, illetve egy helyi pátyi járat is, ezeken sok diák utazik a vasútállomásra Biatorbágyra, illetve az biatorbágyi középiskolákba. Mi lesz ezen járatok sorsa?
Az érintett járatok a 1134. sz. úton (Sasfészek-tó pihenőhely felé vezető út) keresztül fognak közlekedni, amely kb. 2 km többletutat jelent az arra közlekedők számára. Az MKIF Zrt. folyamatosan kapcsolatban van a társszervekkel és a busztársasággal.
- A Sasfészek-pihenőhely le-, illetve feljárója az autópályára a mostani bővítés kapcsán kerül még lezárásra ebben az évben?
A Sasfészek-tó pihenőhely le- és felhajtója 2025-ben nem kerül lezárásra.
- Előfordulhat olyan, hogy egyszerre lesz lezárva a Páty-Biatorbágy közötti út és a Sasfészek autópálya le- és feljáratai?
Nem, a munkálatokat úgy ütemezzük, hogy a Biatorbágyot Páttyal összekötő út és a Sasfészek-tó pihenőhely fel- és lehajtó ágai egyidőben ne legyen lezárva, segítve ezzel a térségben lakókat és az ingázókat is. https://hirkapszula.hu/biatorbágy/fel-eves-utzar-biatorbagy-es-paty-kozott
2025.09.09 Az ÉKM által szervezett az érintett települések polgármesterei részvételével megtartott konzultáción Biatorbágy polgármestere személyesen tette fel kérdéseit, észrevételeit és javaslatait a várost sújtó forgalmi helyzettel kapcsolatban. A következő válaszokat kaptuk szóban:
- A Katalin-hegyi aluljárón át lévő haladás egy négyméteres sávon folyamatosan biztosított lesz jelzőlámpás forgalomirányítással. Teljes lezárás kizárólag az éjszakai órákban, néhány alkalommal.
- Megvizsgálják a Pátyot Katalin-heggyel összekötő Tábor és Boglárka utcák járhatóvá tételét.
- A tehergépjármű forgalom megtartása az autópályán. Ennek szigorú ellenőrzése a rendőrséggel egyeztetve, az autópályát elhagyó kamionok büntetése várható.
- Egyedi weboldalon az autópálya építéssel kapcsolatos naprakész információk találhatók: https://development.mkif.hu/en/m1
- A MÁV-val tárgyalások kezdődtek a vasuti személyszállítási lehetőségek bővítéséről
- Tárgyalások kezdődtek a közlekedést segítő szolgáltatókkal (Waze, Út
- Az M1-es autópálya terelések miatt érintett, megnövekedett forgalmat bonyolító országos közutak javításai folyamatban vannak. pl.: Biatorbágy, Ország út
- Biatorbágy külön forgalmi tervet kap
- Ideiglenes felhajtó kialakítása
- Teherforgalom csökkentése az 1-es úton
- Közös a térséget érintő tervezési és ütemezési folyamatokban a helyi szempontok is hangsúlyosabban megjelenhetnének
Közvetve az MKIF felé feltett a Páty és Biatorbágy közötti úttal kapcsolatos kérdések és válaszok:
- Érdeklődnénk, hogy igazak-e az információk és lesz teljes lezárás idén? Ha lesz, akkor körülbelül mennyi ideig lehet majd erre számítani?
Igen, a 81106-os sz. utat (Pátyot Biatorbággyal összekötő út) az M1-es autópálya hídjának felújítása, szélesítése miatt teljes szélességben le kell zárnunk. A forgalmat 2 ütemben korlátozzuk, a jelenlegi tervek szerint 2025. október 20-tól kezdődően 6 hónapon át az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárjuk, majd ezt követően – várhatóan április végétől – 2026. végéig félpályás korlátozás mellett fognak folytatódni a munkálatok.
- Annyira kiszélesítik majd az alagutat, hogy a tervezett Páty - Biatorbágy kerékpárút érintett szakasza is elfér majd benne? Vagy annak külön alagútja lesz a jövőben?
Az alagút szélessége nem fog változni a beruházás során.
- Az útszakaszt a távolsági Volánbusz is használja, illetve egy helyi pátyi járat is, ezeken sok diák utazik a vasútállomásra Biatorbágyra, illetve az biatorbágyi középiskolákba. Mi lesz ezen járatok sorsa?
Az érintett járatok a 1134. sz. úton (Sasfészek-tó pihenőhely felé vezető út) keresztül fognak közlekedni, amely kb. 2 km többletutat jelent az arra közlekedők számára. Az MKIF Zrt. folyamatosan kapcsolatban van a társszervekkel és a busztársasággal.
- A Sasfészek-pihenőhely le-, illetve feljárója az autópályára a mostani bővítés kapcsán kerül még lezárásra ebben az évben?
A Sasfészek-tó pihenőhely le- és felhajtója 2025-ben nem kerül lezárásra.
- Előfordulhat olyan, hogy egyszerre lesz lezárva a Páty-Biatorbágy közötti út és a Sasfészek autópálya le- és feljáratai?
Nem, a munkálatokat úgy ütemezzük, hogy a Biatorbágyot Páttyal összekötő út és a Sasfészek-tó pihenőhely fel- és lehajtó ágai egyidőben ne legyen lezárva, segítve ezzel a térségben lakókat és az ingázókat is. https://hirkapszula.hu/biatorbágy/fel-eves-utzar-biatorbagy-es-paty-kozott
2025.09.09 Az ÉKM által szervezett az érintett települések polgármesterei részvételével megtartott konzultáción Biatorbágy polgármestere személyesen tette fel kérdéseit, észrevételeit és javaslatait a várost sújtó forgalmi helyzettel kapcsolatban. A következő válaszokat kaptuk szóban:
- A Katalin-hegyi aluljárón át lévő haladás egy négyméteres sávon folyamatosan biztosított lesz jelzőlámpás forgalomirányítással. Teljes lezárás kizárólag az éjszakai órákban, néhány alkalommal.
- Megvizsgálják a Pátyot Katalin-heggyel összekötő Tábor és Boglárka utcák járhatóvá tételét.
- A tehergépjármű forgalom megtartása az autópályán. Ennek szigorú ellenőrzése a rendőrséggel egyeztetve, az autópályát elhagyó kamionok büntetése várható.
- Egyedi weboldalon az autópálya építéssel kapcsolatos naprakész információk találhatók: https://development.mkif.hu/en/m1
- A MÁV-val tárgyalások kezdődtek a vasuti személyszállítási lehetőségek bővítéséről
- Tárgyalások kezdődtek a közlekedést segítő szolgáltatókkal (Waze, Út
- Az M1-es autópálya terelések miatt érintett, megnövekedett forgalmat bonyolító országos közutak javításai folyamatban vannak. pl.: Biatorbágy, Ország út
- Biatorbágy külön forgalmi tervet kap
2025.09.09 Dózsa György út / 1-es út lámpa átállítása
Az üzemeltető Magyar Közútnál kezdeményeztük az említett lámpa átprogramozását, hogy a Pátyi út lezárása miatt még gördülékenyebb legyen a Páty-Biatorbágy közötti közlekedés. Sajnos az üzemeltető, forgalomtechnikai okokra hivatkozva elutasította a kezdeményezést.
2025.09.10 A következő válaszokat kaptuk írásban:
Torbágyi út (81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út)
A Torbágyi úton (81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út) található alagút (M1 híd) várhatóan 2025. októberétől lesz egy évig lezárva. Az első ütemben várhatóan 6 hónapig teljes zár lesz, majd ezt követően a forgalom jelzőlámpás forgalomirányítás mellett 1 sávon haladhat előreláthatóan 6 hónapig.
Tervezett zárás időpontja: 2025.10.20.
Az alagút teljes zárásakor a Kerekdombi út és Szent József út (1134 számú M1-Páty összekötő utak) is végig járható lesz, ezáltal Biatorbágy és Páty települések továbbra is össze lesznek kötve. Az 1134 számú M1-Páty összekötő útról elérhető az M1-es autópálya, onnan pedig mind a 81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út, mind közvetlenül Biatorbágy is.
Biatorbágy csomópont
A 2025. szeptember 8-án lezárt Biatorbágy csomópont (10478 számú) felhajtóágának kerülő útjai:
az 1-es út, az 1-es útról a főváros felé érkezők, illetve a Páty felől érkezők, a Sasfészek-tói pihenőhelyen tudnak felhajtani az M1-re, valamint az M1-M0 csomópontnál is fel lehet hajtani az M1-re.
Kerékpárút
A biatorbágyi kerékpárút nem része az MKIF Zrt. és a Magyar Állam által kötött Koncessziós Szerződésnek, az az önkormányzat különálló projektje, ezért nem szerepel az M1 bővítésben érintett Torbágyi úti alagút átépítésében. De természetesen kerékpárral is használható lesz a szakasz.
2025.09.10 A következő válaszokat kaptuk írásban:
Torbágyi út (81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út)
A Torbágyi úton (81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út) található alagút (M1 híd) várhatóan 2025. októberétől lesz egy évig lezárva. Az első ütemben várhatóan 6 hónapig teljes zár lesz, majd ezt követően a forgalom jelzőlámpás forgalomirányítás mellett 1 sávon haladhat előreláthatóan 6 hónapig.
Tervezett zárás időpontja: 2025.10.20.
Az alagút teljes zárásakor a Kerekdombi út és Szent József út (1134 számú M1-Páty összekötő utak) is végig járható lesz, ezáltal Biatorbágy és Páty települések továbbra is össze lesznek kötve. Az 1134 számú M1-Páty összekötő útról elérhető az M1-es autópálya, onnan pedig mind a 81106 számú Biatorbágy-Páty bekötő út, mind közvetlenül Biatorbágy is.
Biatorbágy csomópont
A 2025. szeptember 8-án lezárt Biatorbágy csomópont (10478 számú) felhajtóágának kerülő útjai:
az 1-es út, az 1-es útról a főváros felé érkezők, illetve a Páty felől érkezők, a Sasfészek-tói pihenőhelyen tudnak felhajtani az M1-re, valamint az M1-M0 csomópontnál is fel lehet hajtani az M1-re.
Kerékpárút
A biatorbágyi kerékpárút nem része az MKIF Zrt. és a Magyar Állam által kötött Koncessziós Szerződésnek, az az önkormányzat különálló projektje, ezért nem szerepel az M1 bővítésben érintett Torbágyi úti alagút átépítésében. De természetesen kerékpárral is használható lesz a szakasz.
2025.09.09 Időben eltolt iskolakezdések
A reggeli városon belüli dugó, illetve a kifele menő utak terheltségét csökkentendő kezdeményezzük az intézményeknél az iskolakezdés eltolását intézményenként 15 perccel. A Ritsmann Pál Német Nemzetiségi, a Czuczor Gergely katolikus és a Biai Gáspár református iskolákkal megtörtént az egyeztetés. Az iskolákban nem egyidőben kezdődik a tanítás, ezért nincs szükség a módosításra.
2025.09.15 MÁV szerelvények kapacitásbővítése
Kifejezetten Biatorbágyot érintő vasúti változások, megnövelt kapacitású járatok:
- A Biatorbágyról reggel 6:38-kor és 7:38-kor a Déli pályaudvarra továbbinduló S12-es vonatok 3 FLIRT motorvonati egységgel közlekednek.
- Visszaútban a Déli pályaudvarról munkanapokon 16:25-kor induló S10-es vonat 3 FLIRT motorvonati egységgel, hétfőtől csütörtökig a Déli pályaudvarról 17:55-kor induló S12-es, pénteken a 14:55-kor induló S12-es vonat 2 FLIRT motorvonati egységgel közlekedik.
Ezek a vonatok tehát járatonként 200 ülőhellyel megnövelt kapacitást jelentenek
- A Biatorbágyról reggel 6:38-kor és 7:38-kor a Déli pályaudvarra továbbinduló S12-es vonatok 3 FLIRT motorvonati egységgel közlekednek.
- Visszaútban a Déli pályaudvarról munkanapokon 16:25-kor induló S10-es vonat 3 FLIRT motorvonati egységgel, hétfőtől csütörtökig a Déli pályaudvarról 17:55-kor induló S12-es, pénteken a 14:55-kor induló S12-es vonat 2 FLIRT motorvonati egységgel közlekedik.
Ezek a vonatok tehát járatonként 200 ülőhellyel megnövelt kapacitást jelentenek
2025.09.16 MÁV további intézkedések
„A MÁV-csoport az M1 autópálya átépítéséhez kapcsolódóan több ponton, számos beavatkozást eszközöl a közúti forgalmi változásokból eredő megnövekvő eljutási idők csökkentése, a lakosság utazásának, mindennapi ingázásának megkönnyítése érdekében.
Az ideális esetben gyors közúti eljutás várható drasztikus romlására való tekintettel számítunk arra, hogy utasaink a személygépjárművek használatától fokozatosan a közösségi közlekedés igénybevételére térnek át. Ennek gördülékenyebbé és összehangoltabbá tétele érdekében Társaságunk szeptember 15-től az alábbi, Biatorbágy közlekedését is érintő intézkedéseket vezette be:
• A térség forgalmi helyzetét folyamatosan nyomon követve, szükség esetén azonnali döntéseket hozunk a szükséges beavatkozásokról, operatív erősítésekkel, MÁVbuszok indításával.
• A legforgalmasabb győri S10-es és oroszlányi S12-es személyvonatok több motorvonati egységgel, két reggeli sebesvonat a FLIRT-motorvonatoknál háromszor több utas utazását lehetővé tévő KISS-motorvonattal közlekedik.
• A MÁV Pályaműködtetési Zrt. megerősített jelenléttel készül a hibák és zavarok gyors elhárítására.
• Az autóbuszos forgalomirányítás dedikált személyzettel, megerősített jelenlét alkalmazásával valósul meg.
• Az ARRABONA InterCity, illetve a többi gyorsított vonat operatív megállásáról Tatabányától Budapest felé szükség szerint gondoskodunk.
• Tartalék nagyteljesítményű dízelmozdonyt allokálunk a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalra, amely az esetleges zavarhelyzetek esetén lehetővé teszi azok gyorsabb és hatékonyabb kezelését.
Amennyiben az utasforgalom azt szükségessé teszi, akkor egy második ütemben, várhatóan szeptember végétől további mentesítővonatok közlekedtetését és járaterősítések végrehajtását tervezzük”
2025.09.16 Magyar Közúttal történt megbeszélésen az alábbi konkrét kérések hangzottak el:
• 1 sz. főút és a Dózsa György út kereszteződésénél egy plusz jobbra kanyarodó sáv kialakítása (Dózsa Gy. út felől)
• Ugyanezen a helyszínen a lámpák átprogramozása előnybe részesítve a Dózsa Gy. út felől történő kihajtást
• Új lámpás kereszteződés építése az 1. sz főút és a Sasfészek pihenő bekötőútja kereszteződésében
• Biatorbágy és Herceghalom közötti út célforgalomra történő korlátozása
Az ideális esetben gyors közúti eljutás várható drasztikus romlására való tekintettel számítunk arra, hogy utasaink a személygépjárművek használatától fokozatosan a közösségi közlekedés igénybevételére térnek át. Ennek gördülékenyebbé és összehangoltabbá tétele érdekében Társaságunk szeptember 15-től az alábbi, Biatorbágy közlekedését is érintő intézkedéseket vezette be:
• A térség forgalmi helyzetét folyamatosan nyomon követve, szükség esetén azonnali döntéseket hozunk a szükséges beavatkozásokról, operatív erősítésekkel, MÁVbuszok indításával.
• A legforgalmasabb győri S10-es és oroszlányi S12-es személyvonatok több motorvonati egységgel, két reggeli sebesvonat a FLIRT-motorvonatoknál háromszor több utas utazását lehetővé tévő KISS-motorvonattal közlekedik.
• A MÁV Pályaműködtetési Zrt. megerősített jelenléttel készül a hibák és zavarok gyors elhárítására.
• Az autóbuszos forgalomirányítás dedikált személyzettel, megerősített jelenlét alkalmazásával valósul meg.
• Az ARRABONA InterCity, illetve a többi gyorsított vonat operatív megállásáról Tatabányától Budapest felé szükség szerint gondoskodunk.
• Tartalék nagyteljesítményű dízelmozdonyt allokálunk a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalra, amely az esetleges zavarhelyzetek esetén lehetővé teszi azok gyorsabb és hatékonyabb kezelését.
Amennyiben az utasforgalom azt szükségessé teszi, akkor egy második ütemben, várhatóan szeptember végétől további mentesítővonatok közlekedtetését és járaterősítések végrehajtását tervezzük”
2025.09.16 Magyar Közúttal történt megbeszélésen az alábbi konkrét kérések hangzottak el:
• 1 sz. főút és a Dózsa György út kereszteződésénél egy plusz jobbra kanyarodó sáv kialakítása (Dózsa Gy. út felől)
• Ugyanezen a helyszínen a lámpák átprogramozása előnybe részesítve a Dózsa Gy. út felől történő kihajtást
• Új lámpás kereszteződés építése az 1. sz főút és a Sasfészek pihenő bekötőútja kereszteződésében
• Biatorbágy és Herceghalom közötti út célforgalomra történő korlátozása
2025.09.18 Kivitelezővel történt műszaki egyeztetés
Kértük az illetékes kivitelezőt:
• az organizációs terv átadására
• a biatorbágyi M1 felhajtót csak a lehető legszükségesebb ideig tartsák zárva
• alternatív felhajtási lehetőség biztosítsanak az itt élőknek
• A Katalin-hegy Tábor utca (Páty irányába történő közlekedést biztosítja) minden időben járhatóvá tétele
• az organizációs terv átadására
• a biatorbágyi M1 felhajtót csak a lehető legszükségesebb ideig tartsák zárva
• alternatív felhajtási lehetőség biztosítsanak az itt élőknek
• A Katalin-hegy Tábor utca (Páty irányába történő közlekedést biztosítja) minden időben járhatóvá tétele